Bila dah sampai ke langkawi, transport yang paling cepat cepat anda kena grab tak lain tak bukan mesti lah kereta sewa. Mana nak dapat? Tak perlu risau, sebab sebaik sahaja anda sampai ke Jetti memang macam macam tawaran yang ada. Mungkin harga pun seakan sama, kereta selesa atau tidak sahaja.

Berikut antara pilihan yang patut anda tanyakan pada penyewa kereta sewa.

  • Harga yang murah sudah pasti, untuk senarai perbezaan kami ada senarai kan di bawah
  • Boleh tidak sama ada dapat kereta di Jeti, supaya lebih mudah untuk anda terus ke hotel
  • Boleh tidak kalau tinggalkan di Jeti untuk penghantaran. Lebih mudah anda begini

Untuk anda yang hanya bercuti ke langkawi dalam tempoh yang singkat, atau paling lama pun 3 hari 2 malam. Lebih elok anda hanya gunakan perkhidmatan kereta sewa yang tersedia ada di Langkawi sahaja lah. Tak perlu bawa kereta sendiri. Bajek lebih kurang dalam RM 100 sehari termasuk minyak untuk 4 atau 5 penumpang, termasuk minyak.

Ini untuk jenis kereta yang paling murah lah, seperti VIVA dan sejenis nya tu.

Tapi andai kata percutian anda lama, berhari hari, lebih baik gunakan kereta sendiri yang hanya perlukan RM 300 sahaja untuk di bawa menaiki ferry. Lebih kurang RM 150 pergi dan balik.

Kiranya, kalau ambil kira kos kereta sehari RM 100. Lebih baik bawa sendiri kalau bercuti lama, sampai 4 hari. RM 300 untuk saiz MyVi dan seangkatannya, untuk kereta yang lebih besar CC nya mungkin perlu bayar lebih lagi.

Berikut adalah contact kereta sewa langkawi yang anda boleh hubungi

  1. https://www.langkawikeretasewa.com.my/
  2. http://langkawi-kereta-sewa.blogspot.com/
  3. https://www.langkawivacation.com/
  4. https://keretasewalangkawi.co/
  5. https://langkawi-bcrentcar.com/
  6. https://lgkrentalcar.wordpress.com/
  7. https://www.keretasewalangkawi.com.my/
  8. http://keretasewadlangkawi.blogspot.com/
  9. http://www.langkawitiara.com/
  10. http://langkawitours.blogspot.com/
  11. http://rsrlangkawitravel.blogspot.com/
  12. https://mycarrentallangkawi.blogspot.com/
  13. https://www.imaaniitravel.com/
Author

Saya jenis suka testing hotel.

Write A Comment